|
Fazla kilolulara süt içilmesi öneriliyor
Süt ve süt ürünlerini tüketen genç ve orta yaşlılarda, süt
ürünlerini az tüketenlere göre daha az şeker ve koroner kalp
hastalıklarına rastlanıyor.
epidemiolog Mark A. Pereira ve çalışma arkadaşları,
yaptıkları araştırmada, 18 ile 30 yaş arasındaki 3200
kişinin 10 yıl içinde geliştirdikleri metabolik sendromu
incelediler.
Ensülin direnci, aşırı kilo
(adipositas), hipertoni ve yağ dengesi bozukluğu
(dislipidemi) gibi özelliklerin birleştiği metabolik
sendromun, şeker hastalığının 2. tipi ve koroner kalp
hastalıkları için zemin hazırladığı biliniyor.
Araştırma sonucunda, günde 5
defadan fazla süt ve süt ürünleri tüketen 102 aşırı
kiloludan sadece 4’te 1’nde metabolik sendrom geliştiği
belirlendi. Günde 2 defadan az süt ve süt ürünleri tüketen
190 kişinin ise yarısında metabolik sendrom görüldü.
Bilim adamları, süt ve süt
ürünlerinin metabolik sendrom riskini yüzde 72 oranında
azalttığını belirtti.
SAYFA
BASI
|